1 maand voorbij gevlogen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kevin Timmermans - WaarBenJij.nu 1 maand voorbij gevlogen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kevin Timmermans - WaarBenJij.nu

1 maand voorbij gevlogen

Door: kevintimmermans

Blijf op de hoogte en volg Kevin

20 Juli 2011 | Nederland, Amsterdam

Ik realiseer me net dat ik nu alweer een maand in Curacao ben. Wat is de tijd gevlogen zeg (heb nog wel een lange weg te gaan, maar de tijd vliegt echt voorbij). Ben intussen alweer begonnen aan mijn derde werkweek bij het Hyatt en mag nu volledig zelfstandig werken (heb een aantal testen moeten doen en heb alles binnen 2 weken gehaald, wat volgens mijn stagebegeleidster echt super goed is aangezien de meeste nieuwe werknemers na 4/6 weken deze testen pas doen). Mag nu in principe alles doen wat bij een bell man hoort. Denk aan rondleidingen door het hotel geven aan (potentiele) gatsen met de bijbehorende info (heb echt super veel informatie in me kop gestampt, maar weet nu bijna alles vlekkeloos in een verhaaltje te vertellen). Ook doe ik nu dus mensen in- en uit-checken (niet het computerwerk, maar de bagagebehandeling) wat goed voor de portomonnee is:D. Hebben afgelopen weekend een super grote bruiloft gehad (500 gasten) dus het hotel zat zo goed als vol. Was echt leuk om te werken (was een Indiaase bruiloft) en heb redelijk dure auto's mogen rijden (o.a. Lexus, BMW, Mercedes en nog een aantal anderen) wat echt gaaf was om te doen. Heb toen ook al mijn eerste avonddienst gehad (tot half 3 's ochtends), maar dat ben ik wel gewend door mijn baantje bij de golfclub. Wat ook wel leuk was is dat ik na mijn eerste werkweek al meteen een personeelsfeestje had, wat ideaal was om mijn collega's wat beter te leren kennen (heb die avond nog gezwommen en uiteraard zijn er ook een aantal mensen gedwongen een duik te nemen;)). Was gezellig en merk dat ik nu ook een betere band heb/begin te krijgen met iedereen. Heb vorige week ook de eerste vrouwelijke minister-president van Curacao ontmoet (echt super aardige vrouw, geen kapsones ofzo) die even een kijkje kwam nemen in het hotel. Uiteraard heb ik ook wel een aantal daagjes vrij gehad en heb het eiland weer wat verkend. Heb al een paar keer gesnorkeld (wat echt super, maar dan ook echt super mooi is hier) en dan zie je van alles: grote scholen met vissen (duizenden), grote vissen en vissen in allerlei kleuren (oranje, paars, groen, geel, rood etc.). Had de eerste keer ook meteen een lucky day, want kwam een schildpad tegen van ongeveer een dikke halve meter groot die nog geen 20 cm van mij af zwom. Dat was echt super, alleen jammer dat ik geen camera had:(. Mijn stagebegeleidster heeft mij ook voorgesteld aan de golfpro en een van de managers van de golfbaan waardoor het nu makkelijker is om er te gaan golfen (ben ik echt super blij mee). Heb gister samen met de manager, is een super relaxte Amerikaan, gegolfd op de eigen golfbaan(zie foto's) en dat was echt superrr. Normaal moet je als personeel met korting nog steeds rond de 120 dollar betalen (ongeveer 90 euro), maar ik mocht gratis. Die baan is wel even iets anders dan wat ik gewend ben in Nederland (voor de golfkenners, de baan is zo goed onderhouden dat de fairways ongeveer net zo goed zijn als de greens in NL. De greens zijn zo kort gemaaid dat het echt letterlijk een biljartlaken zou kunnen zijn, ik dacht zelfs even dat het kunstgras was). Gelukkig is mijn enkelband weer genezen, dus heb ook al een paar keer kunnen voetballen en hardlopen (ja pa ik doe hier hardlopen ook al vind ik het niet leuk, maar moet wel beetje in conditie blijven hè). Vandaag heb ik mijn bankpasje gehaald bij de bank en heb nu officieel een Caribische bankrekening. De immigratiedienst wil ik het niet meer over hebben aangezien ik daar vorige week maandag weer naartoe ben geweest en, ondanks dat ik NL werd gezegd dat ik geen geboorteakte nodig heb, werd ik toch teruggestuurd. Ze weten nu dat ik stage loop en ga er verder ook geen moeite meer in steken. Nou ik ga nog even van mijn vrije dag genieten (waarschijnlijk vanmiddag nog even snorkelen) dus uiteraard de groetjes allemaal en voor degene die op vakantie gaan een fijne vakantie en hoop dat jullie hetzelfde weer hebben als ik hier.

  • 21 Juli 2011 - 09:28

    Opa En Oma V Leeuwen:

    vind het geweldig wat je mee maakt (was ik nog maar twintig jaar) doe je best dan kom je er wel. Bij ons gaat alles goed zijn druk bezig met ons feest 20 september.hartelijke groeten en tot ziens .oma en opa

  • 23 Juli 2011 - 15:04

    Mam:

    Hoi Kevin, al leuke dingen gedaan fijn om te horen,geniet ervan. De reis naar Spanje was goed verlopen en hebben een super plaats tegenover Rymond gezellig, Brian vermaakt zich prima een hele fijne tijd en tot gauw horens en misschien zien groetjes en een dikke kus Mam- Pap en Brian.

  • 24 Juli 2011 - 22:31

    Tante Lilian:

    Zo we komen terug van een weekje Italy en wat zie ik een nieuw reisverslag van Kevin. Leuk weer veel mee gemaakt. Dat is zo wel vol te houden tot januari. Je ziet wel zelfs de 1ste vrouwlijke Minister President blijft gewoon je hoeft ook niet altijd op de mensen neer te kijken we hebben elkaar allemaal nodig.
    Nog veel plezier en tot hoors.
    Gr. Tante Lilian en Ome Frans
    (ik zal Ome Frans een keer langs sturen kunnen jullie samen gaan golfen)

  • 27 Juli 2011 - 17:51

    Wieza:

    Ook in Engeland lezen wij belevenissen,lang leve de laptop en wifi op de camping. Kei gaaf om te zien dat je het naar je zin hebt. Ga door met genieten!

    Groetjes vanuit Devon, Engeland.
    John en Wieza

  • 02 Augustus 2011 - 10:10

    Denise:

    Kevin ik wil je bedanken voor het lekkere weer dat je vandaag naar ons heb gestuurd! Hihi x

  • 08 Augustus 2011 - 09:42

    Tante Maria :

    Hoi Kevin,

    We hadden je al eerder willen schrijven maar helaas niet gedaan. We vinden het leuk om via je reisverslagen op de hoogte te blijven. Zoals we er uit op kunnen maken heb je het behoorlijk naar je zin en verloopt alles goed. We zijn pas terug van 2 weken Italie, super leuk gehad maar helaas onze vakantie zit er weer op. We kijken uit naar je volgende verslag en misschien dat we nog een keertje op bezoek komen. Groetjes van ons uit Bergeijk (Tante Maria, Ome Toine, Iris en Tim)

  • 08 Augustus 2011 - 16:57

    Ingrid En Mam:

    Vanuit een zonnig en heerlijk frankrijk de groetjes van jullie mam en mij. Die zijn hier neergestreken vanwege het slechte weer in de ardennen. We vermaken ons hier prima maar vinden wel dat het weer eens tijd wordt voor een nieuw verslag. En jullie mam wil je graag weer eens op skype zien.
    Waarschijnlijk heb je het te druk met genieten en feesten... en oh ja er zal ook nog wel gewerkt moeten worden. Veel plezier.

    Groetjes Ingrid en een dikke kus van mam

  • 08 Augustus 2011 - 20:49

    Oma En Opa:

    hallo kevin hoe gaat het wij horen niets van je sms en e mail verzonden bij ons gaat alles goed volgens reisverslag gaat het met jou ook goed gr oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Bon Bini Curacao

..

Recente Reisverslagen:

11 December 2011

Nog maar een maandje!!

07 November 2011

En weer een maandje voorbij

15 Oktober 2011

De familie zou komen, was er en is weer vertokken

03 Oktober 2011

We zijn over de helft!

12 September 2011

Weer een teken van leven
Kevin

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 36846

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2015

Backpacken Zuid-Amerika en Oceanië

19 Juni 2011 - 12 Januari 2012

Bon Bini Curacao

Landen bezocht: