And so the journey began - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Kevin Timmermans - WaarBenJij.nu And so the journey began - Reisverslag uit San Carlos de Bariloche, Argentinië van Kevin Timmermans - WaarBenJij.nu

And so the journey began

Door: Kevin Timmermans

Blijf op de hoogte en volg Kevin

01 Februari 2014 | Argentinië, San Carlos de Bariloche

Na anderhalve week Chili ben ik nu aangekomen in het land van onze koningin, Argentinië. Even terug naar Chili en de eerste dagen in dit passievollle land. Na een vermoeiende reis van ongeveer 30 uur ingecheckt in het NH hotel en de eerste indrukken laten inwerken (gelukkig is de reis verder voorspoedig verlopen). De mensen zijn zeer behulpzaam (ook al spreken de meeste gebrekkig Engels, evenals ik gebrekkig Spaans spreek) en gastvrij waardoor ik me al snel op mijn gemak voelde.

Santiago is een levendige stad met veel mooie architectuur, maar voor mijn gevoel had het ook een stad in Spanje kunnen zijn. Aan de andere kant is het wel een stad van formaat met zijn 6 miljoen inwoners en ben hier dan ook achtergekomen toen ik vanuit het hotel naar mijn eerste hostel moest. De metro is druk en daardoor was het af en toe lastig met mijn grote backpack, maar het lopen op straat (met 30 graden en een brandende zon) was misschien nog wel lastiger. Maargoed het hostel maakte veel goed, het was er gezellig en er was zelfs een zwembad met bar (waar gretig gebruik van is gemaakt;)). Hier heb ik Mark leren kennen, een Engelsman die dezelfde route in gedachte heeft voor het Zuiden en met wie ik in ieder geval tot eind Februari samenreis. Ik heb 5 dagen in Santiago doorgebracht en na een dagtrip naar Valparaiso (Unesco beschermde stad met prachtige gekleurde huizen en grafitti kunst) had ik het wel gezien en ben ik doorgereisd naar Pucón.

Dit kleine, toeristische dorpje heeft veel weg van een Amerikaans goudmijnstadje (met name door de houten huizen) en ligt aan de voet van de Villarica vulkaan (2847m.). Uiteraard moest ik deze actieve vulkaan bedwingen en tijdens mijn 2e dag ben ik dan ook naar boven geklommen (voor het eerst in mijn leven gebruik gemaakt van een ijshouweel). Het uitzicht was schitterend en omdat de vulkaan actief is komt er nog steeds rook en zwaveldioxide vrii (helaas konden we de lava niet zien). Na van het uitzicht genoten te hebben zijn we op de gletsjer naar beneden gesleed (met een plastic schepslee), wat echt supergaaf was. Mijn conditie liet me gelukkig niet in de steek en deze trip geeft me genoeg zelvertrouwen om hogere bergen/vulkanen te beklimmen. Na een rustdag ook nog een lokaal nationaal park bezocht en de San Sebastián berg (1905m.) beklommen. Hoewel deze lager is dan vulkaan was de tocht een stuk zwaarder (moeilijkheidsgraad hoog wat betekent dat ik over rotsblokken en door bomen omhoog moest klimmen). Maar eenmaal boven was het de moeite waard, een prachtig uitzicht over 8 vulkanen, meerdere berg(ketens) en verschillende meren. Het uitzicht en het laatste deel van de reis deden me denken aan The Lord of the Rings (zie de foto's).

Na een busrit van zo'n 8 uur, inclusief de 1e grensovergang, zit ik momenteel in San Carlos de Bariloche in Argentinië. Dit leuke stadje ligt in Patagonië, een gigantisch gebied in het Zuiden van Argentinië en Chili, omgeven met bossen, meren en uitgestrekte steppes. Gisteren ben ik naar Cascada de los Duendes geweest, de 1e grote waterval tijdens deze reis (maar zeer waarschijnlijk niet de laatste:D). Het is inmiddels kouder aan het worden (17 graden overdag), maar met nog maar 1 buitje gehad te hebben is het weer me tot nu toe goed gezind (hopelijk blijft dit ook zo, want ik heb gehoord dat het aardig kan spoken in dit gebied). Dit was het weer voor nu, jullie zijn helemaal op de hoogte en zoals jullie kunnen lezen vermaak ik me wel.

P.S. De foto's ga ik zsm uploaden, maar moet even kijken hoe snel dat gaat met het internet hier.

Groetjes!

  • 02 Februari 2014 - 09:46

    Maria Lommers:

    Hoi Kevin,

    Wat heb je al een gave dingen gedaan en gezien. Leuk dat je iemand ontmoet hebt waar je mee verder kunt trekken. Veel plezier nog en ik ben weer benieuwd naar je volgende verslag. Groetjes van ons allemaal.

  • 02 Februari 2014 - 12:17

    Wieza:

    Mooi begin Kevin, prachtig. Geniet ervan en we volgen je. Groetjes van ons

  • 03 Februari 2014 - 15:28

    Willy En Lies Van Leeuwen:

    We hebben de foto's gezien, maar ik kan de tekst jammer genoeg niet lezen :(
    Schitterende foto's en een flinke meid ;)
    Tot nu toe een mooi avontuur en dat de rest van het jaar ook zo mooi mag zijn.

    Groetjes Opa en Oma

  • 04 Februari 2014 - 09:00

    Daisy:

    Dat klinkt allemaal leuk! je vermaakt je prima zo te horen. Geniet ervan.

  • 05 Februari 2014 - 19:51

    Kaj:

    Hoi Kevin,

    Klinkt allemaal super spannend. Ik wacht met plezier op het volgedaan stukje.
    Veel plezier hier en overal haha.

    Gr. Kaj

  • 08 Februari 2014 - 15:58

    Maarten:

    Gaaf om te lezen dat je het zo naar je zin hebt Kevin.
    Good times !!

  • 09 Februari 2014 - 18:06

    Walter:

    Mooi dat je goed bent aangekomen en al veel gedaan en gezien hebt in je eerste weken.
    Geniet er van en we lezen je volgende verslag weer met plezier.

  • 09 Februari 2014 - 18:16

    Han :

    Hoi Kevin,

    Mooi verslag, mooie foto's en volgens mij mag die jongedame er ook wel wezen. Ook mooi dat je een reismaatje hebt met dezelfde reisroute tot eind februari.
    Geniet volop en we zien jouw verslagen/foto's wel verschijnen.

    Groet Han

    Kevin ook de groeten van mij. Heb je mijn brief gelezen en er naar gehandeld? Mooi verslag maar wees alert op al je spullen en dergelijke.

    Groet opa Piet

  • 13 Februari 2014 - 13:02

    Ome Frans En Tante Lilian:

    Geweldig je verhaal en het is nog maar net allemaal begonnen wat je nu al gezien en meegemaakt hebt.
    Geniet ervan groetjes van ons. Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Actief sinds 20 Juni 2011
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 36828

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 19 Januari 2015

Backpacken Zuid-Amerika en Oceanië

19 Juni 2011 - 12 Januari 2012

Bon Bini Curacao

Landen bezocht: