De familie zou komen, was er en is weer vertokken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kevin Timmermans - WaarBenJij.nu De familie zou komen, was er en is weer vertokken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kevin Timmermans - WaarBenJij.nu

De familie zou komen, was er en is weer vertokken

Door: Kevin

Blijf op de hoogte en volg Kevin

15 Oktober 2011 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
Weer even een kort verslagje over de afgelopen anderhalve week. Zoals sommige wellicht al gezien hebben had ik al een tipje van de sluier gelicht door afgelopen week wat foto's bij mijn vorige verslag te plaatsen van de eerste dagen samen. Nadat moeders en tante Lilian een goede reis hiernaatoe hebben gehad (dik half uur minder gevlogen dan verwacht) stond ik ze bij de aankomsthal op te wachten. Verrassend genoeg zijn er toen geen tranen te voorschijn gekomen;) en na een stevige knuffel zijn we gaan inchecken bij de balie op het vliegveld (Hyatt is het enige hotel dat deze service aanbiedt op Curacao dus wilde ze dat ook even laten zien). Toen zijn we naar het Hyatt gereden met mijn limousine (jaja alles paste erin) en heb ik ze het hotel laten zien. Ze vonden het prachtig (tenminste dat vertelde ze mij;)) en de kamer was echt toppie. 's avonds hebben we heerlijk gegeten in een van de restaurants van het hotel en gezellig bijgekletst. Het begin van een super 11 dagen was hierbij een feit.

Donderdag zijn we na een goed ontbijt naar de kruidentuin van Deenah Veeris gegaan (een lokale beroemdheid die gespecialiseerd is in kruiden en natuurlijke geneesmiddelen). Vanuit daar zijn we doorgereden naar de Blue Curacao distillerij (het bekende blauwe drankje) en heb ik ze meteen even mijn huis laten zien. Ze hebben nog kennis gemaakt met mijn overbuurvrouw (een 89-jarige antilliaanse prachtvrouw. Dus geen zorgen oma er wordt hier goed op me gepast door je leeftijdsgenoten). 's avonds hebben we sushi gegeten in het hotel en nog even lekker gerelaxt op het balkon van de kamer.

Vrijdag hebben ik ze het bruisende centrum van willemstad laten ontdekken met de vele winkeltjes, restaurants en de beroemde pontjesbrug met handelskade (die gekleurde huisjes die je altijd op de ansichtkaarten ziet). Verder lag er ook nog een heel groot cruiseschip in de haven dus aan amerikanen geen gebrek.

Zaterdag was even apart genietne. De dames gingen lekker bij het zwembad zonnen en ik besloot maar weer eens de golfbaan op te gaan. Deze keer ben ik met de rooms executive en executive chef (dus zeg maar 2 hoge bestuurders) de baan op geweest om gezellig bezig te zijn. Zeer geslaagd middagje en uiteindelijk afgesloten aan de bar. Daarna weer terug naar die 2 gegaan om nog wat te luieren en fitnessen. 's avonds zijn we naar een leuk restuarant buiten het hotel geweest waar we alledrie echt goed gegeten hadden.

Zondag was een van de 2 dagen dat ik moest werken. Heb gewerkt van 6.00 uur 's ochtends tot 3 uur 's middags om daarna nog een anderhalf uur durende evaluatie te doen. Kreeg goede feedback en ik deed het naar hun zeggen ook zeer goed dus dat was mooi om te horen. Heb ook wel aantal verbeterpuntjes gekregen (tja ben tenslotte ook maar een mens he:P), maar ik deed het zeker niet slecht.

De volgende dag (maandag) was mijn 2e werkdag en dat was wel te merken. Het was de onafhankelijkheidsdag van Curaqcao (10 oktober 2010 is Curacao immers onafhankelijk geworden, tenminste ze hebben een onafhankelijke status binnen het nederlandse koninkrijk).

Dinsdag was de grote dag. Eindelijk volwassen (tenminste qua leeftijd) en dat gingen we vieren. het begon al toen ik 's ochtend de kamer in kwam (moest namelijk wel elke avond gewoon thuis slapen) en er slingen waren opgehangen. Uiteraard volgde er ook nog een lang zal ie leven om af te sluiten met de vele kaarten uit Nederland. Iedereen bedankt voor de leuke reacties (en de financiele ondersteuning die velen hebben gegeven was ook meer dan welkom). Heb verder ook een nieuw voetbaltenue gekregen van een echte voetbalclub dus we kunnen weer vol aan de bak als ik terug ben in Nederland. Heb bij het ontbijt ook nog een stukje taart gekregen terwijl alle medewerkers stonden te zingen wat ook leuk was. Naderhand had ik een skype afspraak met het thuisfront om nogmaals gefeliciteerd te worden. daarna zijn we naar Mambo Beach geweest en om het nog wat specialer te maken zijn we ook Prinses Margriet en Pieter van Vollenhoven tegen gekomen (de rest van het koninklijk huis komt over ongeveer anderhalve week). "s avonds hebben we heelijk gegeten bij een argentijns steakhouse.

Woensdag ging de wekker al om 6.00 uur. Het was tijd om de Christoffelberg te gaan beklimmen. Na de dames gewaarschuwd te hebben dat het zwaar zou worden zijn we naar boven gegaan. Onderweg zijn ze er achter gekomen dat ik niet heb overdreven, maar op karakter en doorzettingsvermogen hebben ze uiteindelijk toch de top gehaald, chapeau! Naderhand zijn we naar een van de mooiere strandjes op het eiland gegaan en hebben we op Westpunt (andere kant van het eiland ) gedinneerd bij Jaanchies. Dat is een beroemd restaurant waar lokale gerechten worden geserveerd zoals geiten stoba en leguaan. Was heerlijk en vooral de wandelende menukaart (de eigenaar komt aan tafel zitten en legt middels een soort van rijm verhaaltje het menu van de dag uit). Dit was apart en erg grappig om mee te maken en uiteraard hadden de dames weer de grootste lol (geloof nit dat ik die 2 zo vaak in een deuk heb zien liggen als deze vakantie). Na helemaal vermoeid thuis te zijn gekomen ben ik naar huis gegaan en heb er nog een feestje achteraan geplakt met de huisgenoten (was nog voor mijn verjaardag).

Donderdag zijn we nog naar Willemstad geweest om de nodige souvernirs te kopen en zijn we naar het Flamingo meer geweest. daar hebben we wel 1 hele flamingo gezien (helaas was het een beetje regenachtig dus waren er niet zoveel flamingo's). Daarna nog maar doorgereden naar een strandje en even heerlijk uitgerust terwijl de zon er toch weer doorkwam.

Nu is toch echt het einde al bijna in zicht. Heb gisteren de hele dag het hotel onveilig gemaakt (ontbijten, fitnessen, beach soccer) en heb een heerlijk massage gehad voor mijn verjaardag. De dames hebben zich ook weer even lekker laten verwennen en waren weer helemaal uitgerust. Klaar om naar Nederland te gaan.

Vandaag ben ik ze weer op gaan halen en nadat we hadden ontbeten en de rekening betaald hebben zijn we vertrokken richting vliegveld. Zoals ik stiekem al had verwacht en gehoopt was het toch raak. OVERGEWICHT. Jaja dames ik heb jullie meerdere keren gevraagd of ik een weegschaal mee moest nemen maar dat was jiet nodig. Nou ja dachten ze, want eenmaal op het vliegveld moest tante Lilian toch echt 2 kilo uit de koffer halen. Helaas is er geen fotografisch bewijs, maar het was wel een komische afsluiting van 10 dagen genieten. Nu zitten ze alweer in het vliegtuig terug naar Nederland. Dames ik heb genoten de afgelopen anderhalve week en ik zie jullie over een kleine drie maanden weer (net als de rest uiteraard).

Bedankt voor alles en tot in Nederland. Ayoo!!

• 16 Oktober 2011 - 07:05

Wieza:

Ha Kevin
    Kei fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad en leuk dat er op je 21e verjaardag toch bezoek was van het thuisfront. En jullie mam heeft nu met eigen ogen kunnen zien dat het goed met je gaat waardoor ze komende 3 maanden wel relaxed door gaat komen.
    Have fun daar op het heerlijk warme Curacao! Groetjes van ons allemaal.

• 16 Oktober 2011 - 11:58

Tante Lilian:

Ha Kevin wat dacht je ik ga maar meteen een verslagje maken dan heb ik dat ook weer gehad?
    Nou het was super je hebt ons ook lekker verwent door ons overal naar toe te rijden in inderdaad je limousine maar hij brent je toch overal maar naar toe. Niet vergeten af en toe een fles water te geven.
    En we hebben inderdaad gelachen.
    Ik hoop dat jij nog een fijne tijd hebt op Curacao het is nu weer even aanpoten maar dan is het tenslotte ook zo januari. Doe ze allemaal maar de groeten niogmaals bedankt en tot hoors. Tante Lilian

• 16 Oktober 2011 - 12:11

Brian:

Super vette week heb je gehad man ! En ik hier maar zelf eten moeten maken en nog veeeel meer dingen (dan ga je je moeder pas waarderen). Ik zie zo wel dat je van je vakantie hebt genoten :) Geniet nog van de resterende dagen en ik spreek je binnenkort wel weer op skype.

ltrz, Brian

• 16 Oktober 2011 - 15:12

Mam:

He Kevin het was een super gezellige tijd en je hebt goed voor ons gezorgd wel jammer dat het al voorbij is maar ja overal komt een eind aan. Geniet er van en dat doe je zeker, tot gauw horens groetjes aan iedereen. Gr Mam xxx

• 16 Oktober 2011 - 19:30

Opa Piet:

hallo Kevin, alsnog van harte gefeliciteerd, hierbij een klein berichtje van je opa, De dames zijn goed aangekomen en hebben natuurlijk de brief van mij aan je overhandigd met de nodige felicitaties. Ik hoop Kevin dat je er erg blij mee bent geweest en dat je een fantastiche verjaardag hebt gehad. Dat ik nu pas reageer via deze site is de drukte welke ik heb gehad, toch omdat je moeder en tante er waren ben ik maar een beetje op de achtergrond gaan werken, zodat nu pas een bericht van mij je bereikt. Ik hoop en denk dat je er toch mee vereerd bent. ik wens je nog een hele fijne studietijd en een verblijf op curacao en zal je nog wel eens berichten wat er zoal te doen staat in onze regio. Vandaag ben ik naar E.F.C. geweest, onze jongens hadden gewonnen en staan op moment bovenaan. Geldrop had gelijk gespeeld tegen jeka 1-1 en Emk heeft verloren met 1-0 van Wilh. boys. groeten opa Piet.

Hoi Kevin, even met terugwerkende kracht van harte gefeliciteerd (sorry voor de late ractie). Als ik jouw verslagen lees en foto's zie zou je dan nog wel terug naar Nederland komen. Het is er mooi, toch wel iets om jalours op te zijn. Zijn de vrouwen net zo mooi als het landschap? ;-) Even wat wijze woorden, geniet van je stage en je verblijf daar, het is zo voorbij, blijf goed je best doen en vooral op de golfbaan hè. Wanneer je terug bent gaan we een rondje lopen bij Gendersteyn. Da's dan mijn verjaardagscadeau voor jou. Veel plezier! Groeten oom Han

• 17 Oktober 2011 - 09:18

Oma En Opa:

de dames zijn aangekomen + 10.00 uur en zijn hartelijk ontvangen bedankt voor de goede zorgen die je besteed hebt .het zal weer hard vallen nu je weer alleen bent maar nog een paar maanden en je bent weer thuis.Hier is alles goed .de wedstrijd wilhelmina boys EMK is gestaakt reden niet bekend. verder horen wij nog van je het gaat je goed en tot ziens gr oma opa

• 18 Oktober 2011 - 16:46

Tante Maria:

Hoi Kevin,
    Ik heb je verslagje weer met veel plezier gelezen. Wat ik eruit opmaak is dat je je moeder en tante Lilian een geweldige vakantie bezorgd hebt, super van je. Ook van ons nog van harte gefeliciteerd. Maak er nog een geweldige tijd van de komende 3 maanden. Groetjes van ons allemaal.